کمر و گردن

نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی برای بهبود وضعیت و کاهش درد

نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی برای کاهش درد|فست طب

نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی برای بهبود وضعیت و کاهش درد

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی چگونه است؟ یکی از کارهایی که افراد با کمک آن می‌توانند بر درد خود غلبه کنند این است که نحوه درست خوابیدن را بیاموزند. برای رفع این مشکل پس از جراحی یا قبل از آن راهکارهای فراوانی وجود دارد که درست خوابیدن یکی از آنهاست و سایت فست طب در این مقاله قصد دارد این روش را به شما آموزش دهد.

در طی سالیان، درمان‌های زیادی برای این مشکل پیدا شده اما همانطور که می‌دانید، برای همه مشکلات انجام اقدامات پیشگیرانه بهتر از درمان است. پزشکان مختلفی این عارضه را بررسی کرده و پس از تحقیقات فراوان به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند. با کمک این نتایج می‌توان مشکل تنگی کانال نخاعی را پس از جراحی برطرف کرد یا حتی قبل از اینکه مشکل جدی شود و کار به جراحی بکشد آن را ریشه کن کنید.

ارتباط با مشاورین درمان فست طب

دریافت مشاوره رایگان و تخصصی

نام و نام خانوادگی(Required)
انتخاب نوع مشاوره تخصصی(Required)

تنگی کانال نخاعی چیست و نحوه خوابیدن با وجود آن چگونه است؟

قبل از هر چیزی باید اطلاع داشته باشید که اصلا کانال نخاعی چیست و تنگی کانال نخاعی چه مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهد آورد. نخاع شما در واقع دسته‌ای از اعصاب است که به صورت یک رشته کامل درآمده و دور تا دور آن را تونلی از استخوان و مفصل فراگرفته. بله؛ ستون فقرات شما همان تونلی است که در رابطه با آن صحبت می‌کنیم.

در صورتی‌که هر قسمتی از ستون فقرات شما دچار تنگی شود و به نخاع فشار بیاورد به آن تنگی کانال نخاعی گفته می‌شود. این اتفاق، می‌تواند مشکلاتی را برای فرد رقم بزند و بهتر است بدانید تنگی در هر قسمتی از ستون فقرات ممکن است که اتفاق بیفتد. برای مثال ممکن است گردن، وسط کمر یا پایین کمر شما دچار تنگی شود.

یکی از علائمی که پس از ابتلا به تنگی کانال نخاعی کمر یا گردن به آن دچار می‌شوید، این است که حرکت با درد همراه خواهد بود. در بخش پایینی کمر دچار تنگی کانال نخاعی شوید، ممکن است در راه رفتن به مشکل بر بخورید. از اتفاقاتی که برای شما در صورت ابتلا به این عارضه رخ خواهد داد می‌توان به درد یا بی‌حسی پاها، درد در ستون فقرات و عدم کنترل روده و مثانه اشاره کرد.

توجه داشته باشید که با کمک چند روش ساده و درست خوابیدن می‌توانید بر این مشکل غلبه کنید یا از به‌وجود آمدن آن پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی نکات مهم دررابطه‌با طرز خوابیدن بعد از عمل تنگی کانال نخاعی و بهترین آنها را به شما آموزش دهیم.

البته باید اشاره کنیم که نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی درست و استفاده از کمربند پلاتینر خیلی بیشتر جواب می‌دهد. زیرا کمربند پلاتینر اصل به تکنولوژی UIC مجهز است که با تاثیر بر گردش خون و رفع اسپاسم و علائم دیگر درد بیمار را تسکین خواهد داد. همچنین باید اشاره کینم که قیمت کمربند پلاتینر اصل بسیار مناسب و ۲۹۴۰۰۰۰ تومان است. پس با استفاده از این کمربند و درست خوابیدن به بهبود درد خود کمک کنید.

درست خوابیدن، بهترین درمان غیرجراحی تنگی کانال نخاعی

اصلاح حالت خواب و درمان تنگی کانال نخاعی|فست طب

از آنجایی که در سن ۵۰ سالگی و پس از آن همه افراد به دلیل کهولت سن و مراقبت نادرست دچار مشکلات مفصلی و آرتروز می‌شوند. درمان تنگی کانال نخاعی بدون جراحی برای این افراد غیرممکن خواهد شد. آیا راهی برای کاهش درد ناشی از این بیماری برای افراد در سنین بالا وجود دارد؟ بله؛ حتی با وجود کهولت سن و آرتروز هم می‌توانید با چند راهکار ساده فیزیکی درد خود را تا حد زیادی کاهش دهید. یکی از بهترین روش‌های برای کاهش درد، انجام مراقبت های بعد از عمل تنگی کانال نخاع یا هر عمل دیگری در این ناحیه است. زیرا بعد از جراحی قسمت جراحی شده آسیب‌‎پذیر است و امکان درد نیز وجود دارد. اما با انجام مراقبت‌های درست می‌توانید خیلی راحت درد خود را تسکین دهید.

درست خوابیدن، یکی از بهترین اقداماتی است که همه افراد هم برای پیشگیری و هم برای درمان و کاهش درد خود می‌توانند از آن استفاده لازم را ببرند. همچنین اگر از جراحی ترس دارید و نمی‌خواهید پایتان به اتاق عمل برسد بهتر است مواردی که می‌گوییم را آویزه گوش خود کنید. برخی از افراد فکر می‌کنند که دراز کشیدن و خوابیدن درد آنها را تسکین می‌دهد. اما صبح روز بعد دردی بدتر را تجربه می‌کنند. پیچ خوردگی ستون فقرات در خواب یکی از اتفاقاتی است که برای افراد رقم می‌خورد.

حال باید چه کرد تا هر روز صبح این درد را تجربه نکنیم و روز خوبی را بدون درد آغاز کنیم؟ اول از همه باید باتوجه‌ به شرایط خود و بیماری‌های زمینه‌ای که دارید بهترین مدل خوابیدن را انتخاب کنید. برای مثال افرادی که بیماری قلبی دارند یا خانم‌های باردار به دلیل شرایط خاصی که دارند، نمی‌توانند همه حالت‌های صحیح خوابیدن را امتحان کنند. در کنار درست خوابیدن، پیاده روی برای تنگی کانال نخاعی نیز بسیار مفید و موثر است. پیاده رو به بیمار کمک می‌کند تحرک خود را بیشتر کند و با علائم و درد بجنگد.

بهترین روش یا نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی گردن و کمر

از کمردرد ناشی از تنگی کانال نخاعی خود رنج می‌برید؟ میلیون‌ها نفر در دنیا وجود دارند که دردی مشابه درد شما را روزانه و در مواقع مختلف متحمل می‌شوند. خبر خوب این است که با کمک ما می‌توانید با بهترین روش‌های موجود و به‌روز در دنیا برای درمان یا پیشگیری از این درد آشنا شوید. این بخش از مقاله را از دست ندهید تا به طور کاملا دقیق روش درد خوابیدن را بیاموزید.

همانطور که گفته‌شد هر فردی باتوجه به شرایطی که دارد باید بهترین حالت را برای خوابیدن در بدن خود اعمال کند. بهترین حالت برای خوابیدن این است که به پهلو بخوابید. این حالت شرایط خاصی را می‌طلبد. افرادی که مشکلات قلبی دارند بهتر است به پهلوی راست بخوابند؛ به‌گونه‌ای که هیچ فشاری بر دست چپ آنها وارد نشود. این کار به این دلیل است که رگ‌های دست چپ به‌صورت مستقیم به قلب می‌رسند. و خوابیدن و فشار آوردن روی آنها می‌تواند خطرناک باشد.

در قسمت جلویی و سمت راست ستون فقرات سیاهرگ بزرگ وجود دارد و در افراد بارداری که وزن جنین به وزن آنها اضافه‌شده، خوابیدن به پهلوی راست می‌تواند به این رگ فشار زیادی وارد کند. درصورتی‌که به رگ فشار بیاید ممکن است خون کمتری به قلب فرد پمپاژ شود. اگر باردار نباشید و مشکل قلبی نیز ندارید، بهترین کار این است که به پهلویی بخوابید که در آن حالت راحت‌تر هستید.

طرز خوابیدن بعد از عمل تنگی کانال نخاعی، موثر در روند بهبودی

بهترین روش درمان تنگی کانال نخاعی|فست طب

نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی گردن و کمر یکی از معضلاتی است که هر فردی بعد از جراحی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. روش‌هایی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید این درد را کم کرده و از بین ببرید. یک از این روش‌ها استفاده از بالشت با ارتفاع مناسب است تا گردن در بهترین حالت خود قرار بگید. بالشتی که از آن استفاده می‌کنید باید سر شما را تا سطح ستون فقراتتان بالا بیاورد. در این صورت دیگر هیچ فشاری بر روی کمر یا گردن خود حس نخواهید کرد.

استفاده از یک بالشت اضافی بین پاهایتان از مواردی است که درد را در کمر کاهش خواهد داد. همانطور که می‌دانید بهترین حالت خوابیدن برای مقابله با این درد، خوابیدن به پهلو است. در این وضعیت قرار دادن یکی بالشت میان پاها باعث می‌شود که کشیدگی در پهلوی فرد کمتر شود و با بهتر شدن حالت قرارگیری فرد، درد کاهش یابد.

افرادی که دچار تنگی کانال نخاعی یا فتق دیسک شده‌اند و در برخی موارد خاص بهتر است که فرد به‌صورت جنین‌وار بخوابد. فرد به پهلو خوابیده و زانوهای خود را در بدن جمع کرده و دست‌های خود را دور آنها حلقه می‌کند. مزیتی که این روش دارد این است که فضای میان استخوان‌های ستون فقرات را باز می‌کند. این کار فشار وارده بر دیسک و ریشه‌های عصبی نخاع را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از حالت‌های درست برای افرادی که عمل تنگی کانال نخاعی انجام داده‌اند، خوابیدن به پیشت است. در این حالت، ستون فقرات به‌صورت خنثی قرار می‌گیرد و فشار به طور مساوی بر قسمت‌های مختلف کمر و گردن پخش خواهد شد. تا حد امکان از خوابیدن روی شکم خود خودداری کنید؛ زیرا این حالت فشار حداکثری را بر ستون فقرات شما وارد می‌کند.

نکات مهم حین خوابیدن تنگی کانال نخاعی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها با اصلاح حالت قرارگیری در خواب می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند. در این بخش نکات ریز اما مهمی را برای شما خواهم گفت تا بهترین بازخورد را از انجام اقدامات غیرجراحی خود داشته باشید. برای مثال استفاده از تشک یا بالشت طبی می‌تواند در بهتر شدن درد و قرارگیری در وضعیت درست به شما کمک بزرگی کند.

معمولا تشک‌های قدیمی یا خیلی سفت و یا خیلی نرم هستند. تشک‌های طبی یکی از استاندارد‌ترین موارد برای خوابیدن هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با کمک آنها، فشار روی استخوان نخاع کاهش پیدا خواهد کرد و فرد هرچه سریع‌تر از درد رهایی می‌یابد. دررابطه با بالشت‌های طبی نیز همین موضوع مطرح است. با استفاده از این دو مورد، انحنای طبیعی و درست بدن در خواب حفظ خواهد شد و درد کاهش پیدا می‌کند.

با قرار دادن یک حوله یا بالشت زیر لگن خود، یک پشتیبان خوب برای بدن خود به وجود می‌آورید. این کار فشار را تقسیم کرده و درد را کاهش می‌دهد. توجه کنید که فقط از یک بالشت برای سر و گردن خود استفاده کنید؛ استفاده از چند بالشت نه‌تنها وضعیت را بهتر نکرده بلکه بدتر می‌کند.

سخن پایانی

همه افراد باید بدانند که نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی می‌تواند برای هر فردی معجزه آفرین باشد. بهترین کار برای درمان و کاهش درد ناشی از تنگی کانال نخاعی این است که بهترین حالت قرار گیری بدن خود را پیدا کنید. پیدا کردن این حالت نیز نیازمند آموزش و تجربه است. ممکن است در آغاز کمی در خوابیدن سختی بکشید و راحت نباشید اما پس از آن به معجزه این روش‌ها پی خواهید برد.

پزشکان زیادی در سرتاسر دنیا به دنبال راهکار برای درمان درد تنگی کانال نخاعی هستند. تمامی آنها در تلاش‌اند تا بهترین روش درمانی را بدون نیاز به جراحی و عوارض پس از آن و داروهای گوناگون پیدا کنند. هرچه بیشتر به جلو پیش می‌رویم روش‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود که در آن کمتر نیاز به دارو و مواد شیمیایی یا عمل‌های سخت است و همین مورد پیشرفت کثیر علم را به رخ همه افراد می‌کشد.

سوالات متداول کاربران در مورد این موضوع

۱. آیا درمان تنگی کانال نخاعی بدون جراحی امکان پذیر است؟

بله؛ یکی از روش‌هایی که با کمک آن می‌تونید هم از بروز این مشکل پیشگیری کرده و هم آن را درمان کنید، روش خوابیدن درست است و در آن باید با توجه به شرایط بدنی خود بهترین حالت را برای خوابیدن انتخاب کنید.

۲. انواع حالت خوابیدن برای درمان تنگی کانال نخاعی کدام‌اند؟

خوابیدن جنین وار، خوابیدن به پهلوی راست و خوابیدن به پهلوی چپ، خوابیدن به پشت و خوابیدن با کمک بالشت میان دو پا از انواع حالت‌های خوابیدن برای درمان تنگی کانال نخاعی هستند.

۳. عوامل موثر در حالت قرارگیری در خواب برای تنگی کاناال نخاعی کدام‌اند؟

استفاده از بالشت و تشک‌های طبی و جدید و همچنین کمک گرفتن از حوله از عواملی هستند که در حالت قرارگیری فرد در هنگام خواب تاثیر خواهند گذاشت.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه